Regulamin sklepu internetowego SKAMET określający zasady sprzedaży prowadzonej za jego pośrednictwem.
- § 1 Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
- Konsument – osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym, dostępnym w Sklepie regulaminem.
- Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Siedziba – siedziba Sprzedawcy w Skarżysko-Kamiennej, wskazana w Regulaminie.
- Sklep – sklep internetowy Skamet prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://skamet.com.pl/shop/
- Sprzedawca – wpisany do KRS, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Metalowa Spółdzielnia Pracy Skamet, nr NIP 663-000-20-38, nr REGON 000399864, ul. 1 Maja 103d, 26-110 Skarżysko-Kamienna
- § 2 Dane kontaktowe
- Adres pocztowy: MSP SKAMET, , ul. 1 Maja 103d, 26-110 Skarżysko-Kamienna
- Adres e-mail: skamet@skamet.com.pl
- Telefon: +48 41 25-13-978 wew. 21 lub +48 41 25-13-932 wew. 21 lub +48 505430772.
- § 3 Złożenie zamówienia
- W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie należy dodać towar do koszyka, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić jego parametry.
- Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności za nie.
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia i zaakceptowania Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży.
- Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia zamówienia.
- § 4 Koszt zamówienia
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają właściwy dla danego kraju podatek VAT.
- Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena brutto za towar oraz koszt dostawy towaru widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia.
- W przypadku, gdy zamówienie może się wiązać z dodatkowymi, innymi niż wskazane w ust. 1 oraz 2, opłatami po stronie Kupującego spoza Polski, informacja o tym pojawi się podczas składania zamówienia w Sklepie, przed zawarciem umowy sprzedaży.
- § 5 Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:
- przelewem na konto Sprzedawcy nr 42 1240 5048 1111 0000 5584 1010,
- za pobraniem w momencie odbioru,
- gotówką w polskich złotych w przypadku odbioru osobistego towaru przez Kupującego w Siedzibie Sprzedawcy.
- Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności dostępnych w Sklepie zostaną przekazane Kupującemu podczas składania zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał metodę płatności, o której mowa w ust. 1 lit. a) oraz b), za zamówienie powinien zapłacić w terminie 7 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- § 6 Realizacja zamówienia
- Zakupione w Sklepie towary dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich oraz Poczty Polskiej w zależności od wybranego kraju dostarczenia towaru. Szczegóły w zakresie dostępnych dla danego kraju możliwych sposobach dostarczenia towaru znajdują się w Sklepie.
- Koszty dostawy towaru będą widoczne podczas składania zamówienia, z zastrzeżeniem ust. 4.
- W przypadku gdy zamówienie lub jego część są niestandardowe (np. wielkogabarytowe i wymaga wysłania towarów na kilku paletach) koszty wysyłki są ustalane indywidualnie po wcześniejszym kontakcie z obsługą Sklepu – informacja o konieczności indywidualnego ustalenia kosztów dostarczenia towarów pojawi się podczas składania zamówienia. Zawarcie umowy sprzedaży, a także dokonanie płatności nastąpi w takim przypadku po zaakceptowaniu przez Kupującego kosztów dostawy towaru.
- Wszelkie dokumenty związane z transakcją (w tym faktury VAT, faktury korygujące i tym podobne) przesyłane będą na adres e-mail podany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia.
- W zależności od dostępności wybranych towarów w magazynach firmowych, realizacja zamówienia może być zrealizowana etapowo, z zachowaniem terminów oraz kosztów wskazanych Kupującemu przed zawarciem umowy sprzedaży. W związku z powyższym do zamówienia może zostać wystawionych więcej niż jeden dokument handlowy, a płatność za zamówienie w przypadku wysłania towaru za pobraniem lub płatności w momencie odbioru osobistego może zostać podzielona ze względu na dostarczany lub odbierany w danym momencie towar przy czym Kupujący poniesie koszt tylko jednej przesyłki – o ile w danym przypadku występuje.
- Na czas realizacji zamówienia, który, z zastrzeżeniem ust. 9, liczony jest od momentu zawarcia umowy sprzedaży składa się czas potrzebny na wysłanie towaru oraz czas potrzebny na dostarczenie towaru.
- Czas wysłania towaru przez Sprzedawcę określony jest w opisie każdego z produktów w Sklepie.
- Czas potrzebny na dostarczenie wysłanego towaru wynosi:
- w przypadku firmy kurierskiej: GEIS 1-3 dni robocze, ale zazwyczaj zajmuje 24 godziny od momentu odbioru towaru z siedziby firmy Skamet przez kuriera GEIS.
- w przypadku firmy kurierskiej DPD: 1-3 dni robocze, ale zazwyczaj zajmuje 24 godziny od momentu odbioru towaru z siedziby firmy Skamet przez kuriera DPD.
- W przypadku, gdy na zamówienie składa się kilka produktów – termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
- W przypadku, gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie, rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
- Kupujący ma możliwość osobistego odebrania zakupionego towaru w Siedzibie Sprzedawcy w Dni robocze w Polsce od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00:
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Dokumentem sprzedaży jaki otrzymują Kupujący w Sklepie jest faktura VAT. Może ona mieć formę faktury VAT wystawionej na Przedsiębiorcę lub faktury VAT imiennej, wystawionej na osobę fizyczną.
- Przedsiębiorca dokonujący zakupów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową jako dokument sprzedaży otrzyma fakturę VAT z oznaczeniem przedsiębiorcy wskazanym w trakcie dokonywania zamówienia.
- Otrzymanie faktury VAT imiennej nie ma wpływu na status Konsumenta. Konsument dokonujący zakupów w Sklepie zachowuje wszystkie przywileje związane z tym statusem, a w szczególności:
- prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni,
- odpowiedzialność Sprzedawcy za wady w sprzedanym towarze.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- § 7 Odstąpienie od umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny przysługuje wszystkim Konsumentom, niezależnie od zakupionego produktu. Prawo to przysługuje również Przedsiębiorcom w przypadku produktów wskazanych w §7 ust. 15 Regulaminu.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem § 8 ust. 1 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
o w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru,
o w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną). Sprzedawca zaleca, aby oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawierało informację kto odstępuje od umowy, jakiego produktu dane oświadczenie o odstąpieniu dotyczy oraz w jakiej formie ma nastąpić zwrot środków, ale nie jest to obowiązkowe.
- Konsument może skorzystać również ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, pomniejszone o koszty dostarczenia towaru, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: MSP SKAMET, ul. 1 Maja 103d, 26-110 Skarżysko-Kamienna niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- W przypadku zwrotów dokonywanych przez Przedsiębiorców, zwrot kwoty za zwracany towar nastąpi po dostarczeniu towaru stanowiącego przedmiot zwrotu na adres Sprzedawcy w nienaruszonym stanie oraz otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez Przedsiębiorcę (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej).
- § 8 Odstąpienie od umowy – wyłączenie
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- § 9 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 w stosunku do Przedsiębiorcy.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- W stosunku do Przedsiębiorcy Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi jeśli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem roku od wydania rzeczy Przedsiębiorcy.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Przedsiębiorcy przysługują wyłącznie następujące uprawnienia:
- w pierwszej kolejności – naprawa towaru lub wymiana towaru na nowy w zależności od tego, które rozwiązanie będzie prostsze do zrealizowania,
- następnie – w przypadku gdy żadne z rozwiązań, o których mowa w literze a) nie będzie możliwe do zrealizowania Przedsiębiorcy przysługuje prawo do żądania obniżenia ceny zakupionego towaru.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy względem Przedsiębiorcy powstała z związku z umową sprzedaży zawartą na podstawie niniejszego regulaminu zostaje ograniczona do odpowiedzialności na podstawie rękojmi, w granicach i na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Sprzedawca prosi, aby reklamację składaną w oparciu o rękojmię wysłać drogą elektroniczną na adres skamet@skamet.com.pl lub pisemnie na właściwy adres wskazany w § 2 Regulaminu .
- W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi w razie potrzeby Kupujący jest obowiązany, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na adres MSP SKAMET, ul. 1 Maja 103d, 26-110 Skarżysko-Kamienna.
- W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, na podstawie, której również można reklamować wadliwy towar, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
- Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego.
- Każde zalecenie Sprzedawcy, które znajduje się w Regulaminie, ma w stosunku do Konsumenta jedynie charakter niewiążącej wskazówki, z której Konsument może, ale nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez Konsumenta z zaleceń Sprzedawcy w żadnym stopniu nie wpływa na prawa Konsumenta, a w szczególności nie wpływa na uprawnienia związane z rękojmią.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres skamet@skamet.com.pl
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.
- W przypadku zgłoszenia reklamacji związanej z otrzymaniem towaru uszkodzonego lub uszkodzonego w transporcie, prosimy również o przesłanie kopii protokołu uszkodzeń sporządzonego z kurierem. Dokument ten należy spisać z kurierem na miejscu w momencie dostawy lub zgłosić telefonicznie do firmy kurierskiej potrzebę spisania takiego dokumentu w terminie do 7 dni od momentu dostawy co regulują przepisy zewnętrzne dotyczące prawa przewozowego.
- Powyższy dokument jest podstawą rozpoczęcia rozpatrywania reklamacji w przypadku uszkodzeń transportowych.
- § 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem (zarówno dla sporów wynikających z umów krajowych, jak i transgranicznych): http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W przypadku spraw ponadgranicznych w ramach Unii Europejskiej, bezpłatnej pomocy Konsumentom udzielają również Europejskie Centra Konsumenckie, które informują Konsumentów o ich prawach oraz pomagają w rozwiązywaniu indywidualnych problemów związanych z ponadgranicznymi transakcjami. Wykaz Centrów znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
- § 11 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupującego przekazanych Sprzedawcy podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO).
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
- § 12 Wymogi techniczne
1. Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.
- § 13 Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Umowa zawierana w oparciu o Regulamin podlega prawu polskiemu pod warunkiem, że wybór ten nie prowadzi do pozbawienia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów, które miałyby zastosowanie, gdyby nie dokonano wyboru prawa.
- Niezależnie od uprawnień, o których mowa w § 7 Regulaminu, każda ze Stron umowy ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki drugiej strony w wykonaniu zobowiązania w terminie określonym w umowie sprzedaży bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. Niniejsze postanowienie nie uchybia uprawnieniom Konsumenta wynikającym z przepisów prawa.
- W przypadku ewentualnego sporu Sprzedawcy z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla Siedziby Sprzedawcy.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
…………………., dn. ………………….
…………………………………………
…………………………………………
…………………………………………
imię, nazwisko i adres Konsumenta
Metalowa Spółdzielnia Pracy Skamet
- 1 Maja 103d
26-110 Skarżysko-Kamienna
skamet@skamet.com.pl
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących
rzeczy:…………………………………………………………………………………………
Data odbioru: ……………
– Imię i nazwisko Konsumenta (-ów):
……………………………………………………………………………..
– Adres Konsumenta (-ów):
……………………………………………………………………………..
Podpis Konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data …………………………………….